Zapečena boranija



Nedavno je Maja objavila post o boraniji i moram da priznam da mi se istog trenutka kada sam je videla prijela. Obožavam boraniju, bilo koju vrstu, mada mi je najdraža ona zelena olovka boranija.
Kada sam se udala i prvi put spremila boraniju, reakcija moje svekrve je bila u fazonu ko će to da jede, moj D. ne voli boraniju! Njen D. je vremenom zavoleo i boraniju, ali samo onu šarenu ljubičastu, tako da najčešće nju kuvam. Uglavnom je spremam na ovaj način, zapečenu u rerni, ali se desi da je nekad i ostavim onako malo redju, za na kašiku ;) Što se mene tiče, mogu i bez mesa da je jedem, što nije slučaj sa ostalim članovima porodice pa zbog njih uvek "koknem" neko meso, ali mi je najbitnije da ima puno povrća. E onda se ubijem od mackanja po tanjiru ;)

Pre pečenja u rerni

Potrebno je:
1 kg mlade boranije (vrsta koju vi izaberete)
1 glavica crnog luka
1 veća šargarepa
1 struk praziluka
2 čena belog luka
1-2 paradajza
300-500 g junećeg mesa ( pilećeg ili svinjskog po vašem ukusu)
2 kašičice aleve paprike
ulje
so, vegeta
seckan peršun




Priprema:
Boraniju operite i očistite od peteljki pa je iseckajte na dva-tri dela u zavisnosti od dužine. Crni luk i šargarepu sitno iseckajte i stavite na ulju da se dinsta na laganoj vatri. Na pola dinstanja dodajte i praziluk i beli luk, kao i meso iseckano na kockice, sve zajedno promešajte i pržite dok meso ne promeni boju i pobeli. Posipite preko dve kašičice aleve paprike, izmešajte i dodajte boraniju i paradajz, nalijte vodom da ogrezne, ponovo izmešajte, poklopite šerpu i na laganoj vatri kuvajte boraniju dok ne omekša. Ako je potrebno dodajte još malo vode i kuvajte dok skoro sva tečnost ne ispari, ali da ipak ostane malo soka od povrća da ne bi bilo suvo. Pred kraj kuvanja posolite po ukusu, dodajte peršun i zapecite u rerni lagano. Isto ovako možete spremiti i boraniju za na kašiku, samo nemojte dozvoliti da sva tečnost ispari i nemojte je stavljati u rernu. Podjednako je ukusna na oba načina. Servirajte uz kisele paprike sa belim lukom ili uz paradajz salatu.
 Prijatno!



Коментари

  1. E meni je ovakva, zapecena u rerni najdraza. Mnogo vise mi se dopada nego na kasiku... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Moja baka uvek spremala bez mesa, sad i ja zbog Miše koknem meso XD Njemu je to, pored musake, valjda najdraže jelo. Ujedno je jedino jelo na svetu protiv kog moja mama gunđa, mada ga jede.
    Ja ovako, takođe radije zapečenu, a ako je na kašiku onda je tretiram kao čorbu i čekam posle nje neku šniclu XD
    Sačuvaću recept da ga imam, ne umem ja to od oka, a obično radim od oka :-D Slike su božanstvene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tajana, i ja obično radim od oka, sem kad hoću da napišem recept, e onda zapamtim koliko sam čega stavila ;) Hvala ti!

      Избриши
  3. Jao, sto volim boraniju zapecenu u rerni, doduse ne stavljam meso ali sigurno ne moze da skodi, salim se... obicno na kraju dodam malo mleka i 1-2 jajeta, pa to prelijem preko i zapecem, super je uz kiselo mleko.:)) p.s. sad sam nesto i ogladnila.:D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A ja ne volim sa jajima! Pričala mi svekrva kako je njena svekrva tako ranije spremala, ali nije mogla da me ubedi da probam ;)

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови