Tiho pečen paradajz sa belim lukom i origanom



Dobila sam od tate čeri paradajz, pita me čovek hoću li da mi pošalje, rekoh 'ajde pošalji malo, bez neke ideje gde ću i šta ću s njim. I onda mi padne na pamet ovaj recept, tačno sam ga zapamtila od prošle godine jer su ga mnoge žene na Coolinarici spremale i mamile me. Morala sam da napravim i ja, i tek sad razumem njihovo oduševljenje! Ovo je nešto fantastično, jedva čekam da ga upotrebim u nekim hlepčićima ili serviram uz roštilj.
Pomoravka, čiji vam recept sa zadovoljstvom prenosim preporučuje da ga upotrebljavate  za doručak recimo uz sir, zatim uz pečeno meso, ribu ili roštilj...mogućnosti su razne,  ja ga već vidim u nekom stromboliju :) a vi odlučite sami....



Možete  koristiti i običan paradajz isečen na krugove, ili čeri paradajz isečen na polovine. Poželjno je zaliti ga maslinovim uljem, ali u nedostatku maslinovog dobro će poslužiti i suncokretovo. Ja sam koristila pola suncokretovog a pola maslinovog aromatizovanog ulja, sa dodatkom čili papričica tako da je povukao taman malo ljutine i jako je ukusan.



Potrebno je:
oko 1 kg čeri paradajza
5-6 češnjeva belog luka
2 kašike suvog origana
125 ml ulja za marinadu + za zalivanje teglica
so i biber po ukusu
malo svežeg ruzmarina

Priprema:
Paradajz operite, osušite i presecite na polovine. Stavite papir na pleh pa poredjajte polutke paradajza. 


U posebnoj činiji pomešajte sitno iseckan beli luk, origano, so, biber i ulje. Preko svake polutke paradajza stavite po malo marinade.
Stavite pleh u rernu, uključite na tiho i sušite paradajz oko 1-1,5h.


Ostavite da se ohladi u plehu pa ga posložite u teglice, nalijte maslinovim uljem, dobro zatvorite i do upotrebe čuvajte na hladnom mestu.
Od ove količine dobila sam dve male teglice pune pečenog paradajza.





Коментари

  1. Suzyce, izuzetno mi je drago da si napravila ovaj sušeni paradajz...kod mene se jede u nenormalnoj količini moj muž bi to neprestalno jeo...od srca ti hvala i čekam da mi prijateljica donese domaći paradajz da ga i ja napravim za ovu sezonu. Slike su ti fantastične a ovo za ljuto mi je super jer volimo ljuto a znam da i tvoj D voli ljuto.Topli pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jednostavno sam morala da probam i ja! Malo rezni, taman za mene, neće D. ni da oseti, njemu ću ponovo da stavim one tvoje papričice u teglicama, to mu je po ukusu! Hvala tebi na ovom receptu!

      Избриши
  2. Predivan recept, uostalom Zorica P. uvek deli sa nama dobre recepte. Tvoje slike sve govore koliko si dobar majstor u kuhinji a i za slikanje...

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam puno! Ja jedva čekam da ga upotrebim negde, biće baš mljac :)

    ОдговориИзбриши
  4. Jako volim te paradajzice pecene u rerni, nekada i ne docekaju da ih stavim u teglu, misteriozno nestanu pre toga!:)))

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Suzana, pozvala sam te da učestvuješ u igrici, a mislim da ću usput i probati ovaj recept :)
    http://gopiandspice.blogspot.com/2013/08/blogeri-se-igraju-lepo-je-i-ostalima.html

    ОдговориИзбриши
  6. Da ovo je sigurno predivno a jako je lako da se napravi. Probacu :DDD

    ОдговориИзбриши
  7. E, a ja sad bijem glavu i vajkam se što ne napravih ovo još kad sam videla recept ( cene sušenog paradajza su užas ). :-D. Sledeće godine ne praštam :-)))).

    ОдговориИзбриши
  8. Колико тихо треба да буде, односно на колико степени се пече?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Na najnizoj temperaturi u rerni. Pekla sam ga i ove godine,na jedinici neko vreme pa onda otvorim rernu da malo spustim temperaturu i tako ponovo.Pazi samo da ih ne pregoris,treba polako da se suse...

      Избриши
  9. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  10. Pravim sušeni paradajz na razne načine, samo moram mnooogo duže da ga sušim od 1,5h. Na koliko stepeni mislite kad kažete "na tiho". Moja rerna ima stepene do 250. Ja u glavnom sušim na 100 do 120, ali to baš traje :) Po nekoliko sati.

    Hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš kako ja radim, sušim ga na nekih 60 stepeni otprilike, pa onda kad nešto pečem ja opet stavim u vruću rernu i tako par dana. Moraš biti strpljiva, isplati se na kraju.

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови